t1 tramvay hattıBursa kent merkezindeki T1 Tramvay hattının açılışı, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın 17 Ağustos tarihindeki Bursa programına konulmadı. Neden çıkarıldığına şaşmamak lazım.. Nedeni de, İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şube Başkanı Necati Şahin’in, dün sırf T1 Tramvay Hattı ile ilgili yaptığı açıklamaların olma ihtimali yüksek..

Şahin neler mi açıkladı?

T1 Tramvay Hattı, Bursa’nın 100 bin ölçekli çevre düzeni imar planı ve Ulaşım Ana Planı tamamlanmadan projelendirilip inşa edildi. Yani süreç tersinden işletildi. Şahin’e göre hattın planlama süreci ciddi hukuki yanlışlıklar içeriyor.

Sonucu 410 gün öncesinden belli ihale

Tramvay hattının olduğu güzergah, aslında 1992 yılında yapılan Bursa Kent İçi ve Yakın Çevre Ulaşım Etüdü’ne göre “ana sistem” olarak ele alınması gerekiyor. Tek yönlü tramvayla besleme hattı olarak düşünülmesi son derece yanlış..

Şahin diyor ki, “Bu yanlışta ısrar edilmesinin manası zamanla anlaşılmıştır. T1 Hattı, daha önceden planlanan sistemi bozmaya değer miydi? Tarih bunun hesabını soracak.”

T1 hattında kullanılacak İpekböceği tramvaylarının yapımı ve ihale sürecindeki şüphelere dikkat çeken İMO Başkanı Necati Şahin, “Büyükşehir Belediyemiz, 410 gün öncesinden vagon markasının İpekböceği olacağı resmi olarak ilan edilerek, gelecekte olacakları ve ihaleyi kime vereceğini sıfır hata ile tahmin edebilmiştir. Vagon ihalesi yapılmadan hangi marka vagon alınacağı net bir şekilde belirtilerek ihaleye gölge düşürülmüştür. Şartnamede, ihaleyi kazanmış olan firmanın özel vagon ölçüleri yer almıştır” diyor.

Şahin buna dayanak olarak da Büyükşehir Belediyesi’nin bilboardlarda kullandığı İpekböceği reklamlarını gösteriyor.

İMO’nun yazılarına yanıt verilmemiş

İpekböceği konusunda en can alıcı sorulardan biri de Büyükşehir Belediye Başkan Danışmanı, aynı zamanda Belediye Raylı Sistemler Koordinatörü Taha Aydın’ın, İpekböceği tramvayını yapan Durmazlar fabrikasında bu işle ilgili çalışıyor olması..

Şahin, vagon ihalesinin Burulaş’a yaptırılarak denetimden ve şeffaflıktan kaçıldığını iddia ediyor. “Şirket sırrı” denilerek bilgi de verilmediğini söylüyor.

Sadece Burulaş değil.. İMO’nun, 2012 yılı mart ve haziran aylarında Bursa Büyükşehir Belediyesi’ne yazdığı yazılara da şimdiye kadar yanıt verilmemiş..

İMO Başkanı Şahin, T1 Tramvay Hattı’nı neresinden tutarsa tutsun elinde kalmış.. Görünen o.. Projenin iptali için açılmış bir dava da var ancak sonuçlanmayı bırakın, ilerleme bile kaydedilmemiş..

Başbakan’ın yerinde kim olsa, böylesine tartışmalı bir projenin açılışını yapmaz!

Ayrıca bakınız:

Yoruma kapalıdır