Uludağ 1. Ekonomi Zirvesi’nin konukları arasında Akfen Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın da vardı. Akfen Holding bilindiği gibi İDO’yu satın alan grup… İDO’nun, deniz otobüsleriyle İstanbul’dan taşıdığı yolculardan Balıkesir, Manisa ve İzmir yönüne gidecek olanlar için 22 Mart itibariyle başlatacağı İDOBÜS seferleri, Bursa’da krize neden olmuştu. Hamdi Akın’a sorduk, “Sorunu nasıl aşacaksınız?” diye… Önce, “Sorun yok, halledildi” dedi, ısrarlı sorularımıza karşılık, “Ben bilmiyorum, Önder Bey bilgilendirsin sizi” diyerek, sözü İDO Yönetim Kurulu Başkanvekili ve Murahhas Üye Önder Sezgi’ye bıraktı.

Sorunun özeti, Bursalı yerel yöneticilerin, “Biz burada neciyiz? Niye bize sorulmadı?” diye düşünmesiydi.

Önder Sezgi, “Aslında sorduğumuzu zannediyoruz ama yeterince iletişim kuramamışız. Burada belki bizim de eksiğimiz oldu. Biz bunu telafi etmeye çalışacağız, bunu açık yüreklilikle söylüyorum” diyerek başladı anlatmaya, daha sonra İDO’nun amacını, İDOBÜS hizmetinin ayrıntılarını anlattı:

-İstanbul Kabataş’tan Bursa’ya günde karşılıklı 13’er sefer olacak. Bu Bursa için büyük hizmet. Biz bu ulaşım modelini daha hızlı, daha konforlu, daha güvenli ve daha ekonomik tanımlarıyla ele alıyoruz. İDOBÜS faaliyetini önemsiyoruz ama İDO’nun bütün faaliyetleri içinde anormal yer tutmuyor.

-İstanbul, Bursa İzmir, İzmit arasındaki yoğun nüfus hareketleri yeni hizmetler gerektiriyor. Öncelikle şundan endişe edildi. İstanbul ve Bursa’da deniz otobüsü iskeleye yanaştıktan sonraki taşıma kısmıyla ilgili eleştiri geldi. Hem İstanbul, hem Bursa büyükşehir belediyeleri ile temas ettik. Bursa’da ayrıca bir servise ihtiyaç olmadığını tespit ettik. Bizim zaten böyle bir yetkimiz de yok. Bursa içine taşımacılık tamamıyla belediye imkanlarıyla yapılacak.

-Balıkesir, İzmir taşımacılığı için Kamil Koç ve Ulusoy otobüsleriyle anlaştık. Yeni çıkarılan kara deniz taşımacılık entegre genelgesiyle bizim bir alakamız yok. Çünkü biz taşımamızı deniz tarafında yapıyoruz. Kara bacağını Kamil Koç ile Ulusoy yapıyor. Kara taşımacılığı için bir lisans almış değiliz.

-İzmir’e 3 tane otobüs kalkacak günde… Başlangıç için Kamil Koç ve Ulusoy’dan tahsis ettiğimiz otobüs sayısı 8… Bursa otogarında taşımacılık yapan firmaların neden bu kadar endişe ettiklerini ben anlayamıyorum. Belki biraz fiyat politikamız etkili oldu. 1 lira, 5 lira, 10 lira promosyondur neticede. Tanıtımdır reklamdır. Biz, uzun süre çok sembolik fiyatlarla yolcu taşıyarak, hizmet kalitemizi yerinde göstererek promosyon yapmayı tercih ettik. 1 liradan başlıyor, 25 liraya kadar çıkıyor bilet fiyatları. Biletini son dakika alan bile en yüksek 25 liraya alıyor. Tavan fiyatımız dahi otobüs fiyatlarının altında…

* * *

Ben de bir tüketici olarak, böyle kombine bir hizmeti tercih ederim. Vatandaş açısından oldukça faydalı. İDO’nun 13 seferinde de birer otobüs kalkmış olsa bile İzmir’e, kanımca Güzelyalı’da sorun yaratmaz…

Ayrıca bakınız:

Yoruma kapalıdır